Eğer sanat adına bir şey yapmak istiyorsan tiyatro Ferhangi Şeyler :)

02:35

 Merhaba arkadaşlar



 burası benim yeni bloğumdaki ilk yazım bu yazıya kadın erkek herkesi kapsayan bir yazı ile başlamak istedim . Eğer yaşınız benden 3 4 yaş veya daha fazla büyükse sinemaya veya tiyatroya ilgiliyseniz illa ki isminizi duyduğunuz bir isim Ferhan şensoy . Peki neden bundan bahsetmek istediğime değinecek olursak şöyle söyleyebilirim ; ben benim jenerasyonum (yaş grubum) ya da benden küçük arkadaşlarım sığ bir nesil olarak ilerliyoruz üniversiteye gelene kadar sbs ygs lys aile yaşadığımız şehrin küçük oluşu ve sanatsal anlamda yoksun oluşu vs gibi pek çok etkenle üniversiteye kadar kendimizi kültürel ve sanatsal anlamda pek geliştirememiş olabiliyoruz . Açıkcasını söylemek gerekirse bende lisede zibidilik ve aşk meşk işleri peşinde koşmaktan pek sanattan kültürden nasibini almamış bir insandım . Ferhangi Şeyler isimli oyunu duymuştum ama bir lise öğrencisi o bilete o parayı vermeyi kolay kolay kabullenemez . Ama liseli olup bu yazıyı okuyan arkadaşlara şunu söylemek istiyorum eğer bu yazıyı okuyorsan lütfen imkanın el verdiğince tiyatro sinema kitap gibi şeyleri takip et . Çünkü üniversitede ve hayatının geri kalanıda çok fazla türden insanla karşılaşacaksın ve çoğuyla yeni tanıştığında paylaşabileceğin tek şey kültürel birikimin . Hayatınızın 18 yaştan sonrası biraz farklı ilerliyor arkadaşlarınızı lisedeki gibi facebook likelarına göre değil :))) kültürel birikimine ve size katabileceği artılara göre seçmeye başlıyorsunuz . İşte bu elemede ön plana çıkmak ve size bir deneyim olarak kalacak bu oyun ferhan şensoyun bir oyunudur . Ferhan Şensoy benim beyaz perdede ve sahnede çok beğendiğim bir isim . Türkiyede stand up akımının öncülerinden sayılıyor . Ferhangi şeylerde bunun gibi bir oyun . Tek kişilik bir gösteri ne yalan söyleyeyim girerken bunun sıkıcı olacağını düşünmüştüm ama 2 saat nasıl geçti anlamadım . Kendisi ilerleyen yaşına rağmen performansından hiçbir şey kaybetmemiş aksine sürekli üzerine bir şeyler eklemiş . Oyunda size sosyal ve toplumsal açıdanda küçük küçük mesajlar veriyor hem eğlendiriyor hem bilgilendiriyor . Ferhan şensoy işini sevenlerin tembellik yaptığını düşünüyor eee ne diyelim iyi tembellikler . BONUS : 

You Might Also Like

0 yorum

SUBSCRIBE

Like us on Facebook